E-commerce
Správně nastavená logistika v oblasti elektronického obchodování je pro úspěch naprosto zásadní – pokud vaše společnost nedokáže doručit produkt zákazníkovi v okamžiku, kdy ho potřebuje, rychle si najde jiného dodavatele. Ve světě ovládaném e-shopy má spotřebitel vždy na výběr.
Rychlost dodání a vysoká kvalita produktu patří mezi klíčové faktory úspěšného provozu e-shopu. V dynamicky rostoucím odvětví, jakým je e-commerce, musí všichni maloobchodníci neustále optimalizovat svůj dodavatelský řetězec, aby mohli spolehlivě a plynule vyřizovat zákaznické objednávky.
Z jakých prvků se skládá logistický proces v rámci e-shopu? Je jich celá řada – od sběru objednávek z prodejních kanálů, přes jejich kompletaci, přípravu k expedici, až po související dokumentaci.
Přijaté zboží musí co nejrychleji projít procesem vychystání ve skladu a být připraveno k okamžitému odeslání zákazníkovi. Právě proto se vyplatí podrobně zanalyzovat logistiku vaší společnosti – zejména z hlediska použitých obalů a nástrojů, které mohou výrazně přispět k efektivitě celého procesu v rámci elektronického obchodování.
Jak urychlit vychystávání zboží ve skladu?
Jedním ze způsobů, jak zajistit efektivní a rychlé vychystávání, je použití přepravek pro distribuci s víkem. Tyto přepravky je možné zaplombovat, což zvyšuje jejich bezpečnost a chrání obsah před neoprávněným přístupem. Díky lichoběžníkové konstrukci je lze v prázdném stavu zasouvat do sebe – a ušetřit tak až 70 % místa ve skladu i při zpětné logistice.
Zákazníci, kteří používají stohovatelné přepravky s víky zaznamenali znatelné zlepšení logistických procesů a výrazné snížení nákladů. Nemusí tak vyčleňovat další prostředky na nákup kartonových krabic a ušetřené peníze mohou místo toho využít v jiných oblastech podnikání.
Vychystávání jedné či více objednávek by mělo být co nejrychlejší a co nejjednodušší. Ideálním pomocníkem pro tuto práci jsou speciální a title="vychystávací vozíky" href="https://rotom.cz/vyrobky/kontejnerove-voziky">vychystávací vozíky, které výrazně usnadňují manipulaci a zvyšují efektivitu zaměstnanců. Jsou vyrobeny z pozinkované oceli, což zajišťuje jejich pevnost a dlouhou životnost, a skvěle se hodí pro vychystávání zásob ve skladu. Součástí vozíku je i praktický žebřík, díky kterému může pracovník bezpečně dosáhnout i na výše umístěné zboží. EURO přepravky připevněné k vozíku pak umožňují systematické, přehledné a pečlivé vychystávání i třídění materiálu určeného k distribuci.
Při rozsáhlém vychystávání zboží a jeho přepravě napříč velkými skladovými plochami jsou nepostradatelným pomocníkem kontejnerové vozíky. Klecové vozíky ve variantách se 2, 3 nebo 4 stěnami, případně v provedení s ochranou proti vloupání, představují základní nástroj pro efektivní skladování výrobků připravených k expedici. Verze s ochranou proti vloupání je navíc vybavena speciálními bezpečnostními prvky, které chrání cenný náklad před krádeží.
Sezónnost ve vašem oboru aneb reorganizujte svůj sklad
Během takzvané „sezónní špičky“ může být tlak na zásobování natolik velký, že se snadno cítíte zahlceni i nutností dokupovat další logistické obaly, například dřevěné palety. Máme pro vás ale dobrou zprávu – nemusíte je kupovat. Můžete si je jednoduše pronajmout. Co to znamená? Stačí nám zaslat objednávku s množstvím obalů, které potřebujete do konkrétního data, a my vám je doručíme přesně tam a tehdy, kdy si určíte. Nemusíte tak vázat kapitál – po skončení sezóny obaly jednoduše vrátíte. Pokud je ale budete potřebovat déle, dobu pronájmu vám bez problémů prodloužíme. A co víc – o kvalitu obalů se nemusíte obávat. Všechny kusy před dodáním pečlivě kontrolujeme a zajišťujeme, že dorazí ve správném a plně funkčním stavu.
Co ještě může v době špičky způsobit zbytečné logistické komplikace? Jednoznačně neuspořádaný sklad – nic totiž tým nezpomaluje víc než chaotické pracovní prostředí. To bývá obzvlášť problematické ve chvílích, kdy jsou dodací lhůty extrémně krátké, například v období před Vánocemi. Chcete-li zrychlit a zefektivnit proces vychystávání, začněte u základů: zajistěte správné a přehledné skladování zboží.
Vše začíná u regálů. Mobilní skladovací regály, známé také jako paletové regály, jsou navrženy tak, aby zaměstnanci snadno našli vše potřebné – rychle a bez zbytečného zdržování. Obzvlášť užitečné jsou během sezónních špiček, kdy je každé volné místo ve skladu k nezaplacení. Regálové systémy Mobilrack tento problém řeší efektivně. Jsou mobilní – lze je kdykoliv rozložit a přizpůsobit aktuálním potřebám. Skvěle se hodí i pro skladování zboží s neobvyklými rozměry. Po sezóně je jednoduše složíte, takže nezabírají cenný skladový prostor.
Pamatujte na bezpečnost a údržbu
Aby byly všechny obaly a logistické nástroje vždy ve špičkovém stavu, je důležité provádět jejich pravidelnou kontrolu. To platí zejména pro kontejnerové a vychystávací vozíky. Zanedbání této základní údržby může vést k vážným následkům. Chcete-li mít jistotu, že vaše zařízení bude vždy spolehlivé a funkční, doporučujeme využít služby společnosti Rotom v oblasti oprav a údržby přepravních obalů. A pokud vás zajímá, jak bezpečně manipulovat s kontejnerovými vozíky, doporučujeme k přečtení tento článek na našem blogu.
Tyto palety už nepotřebuji a jenom mně zabírají cenné místo. Co mám s nimi dělat?
Každý podnikatel ví, jak vysoké mohou být náklady na recyklaci obalů. Místo toho, abyste se jich zbavovali sami, zvažte možnost odkupu dřevěných palet, kontejnerových vozíků nebo plastových přepravek. Ve společnosti Rotom od vás můžeme vykoupit nepoužívané nebo poškozené dřevěné palety a kontejnerové vozíky. Současně vám nabízíme možnost pořídit si nové obaly – v souvislosti s odkupem těch použitých. Tímto způsobem výrazně snížíte náklady na nákup nového vybavení a navíc získáte cenné místo ve skladu.
A to je jen část naší nabídky. Podívejte se na náš sortiment, zašlete nám poptávku a naši specialisté zdarma zanalyzují vaše logistické procesy. Navrhneme vám to nejefektivnější řešení – abyste mohli své zákaznické objednávky vyřizovat hladce a hospodárně.